Betaling
Qimmiq modtager betaling via kortbetaling via ScanPay samt MobilePay.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.
Ved kortbetaling via ScanPay/MobilePay trækker vi først beløbet, når varerne er pakket og klar til afsendelse.

Levering
Qimmiq sørger for levering med GLS samt PostNord (benævnt som fragtleverandører). Rettidig levering forudsætter dog at fragtleverandører overholder deres leveringstider. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtleverandører, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Qimmiq kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtleverandører. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender Qimmiq naturligvis en ny leverance uden beregning.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af fragtleverandørers målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 4-5 dage. Levering til Færøerne, Grønland og udlandet sker med PostNord.

Du vil altid få en email fra os, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke.

Vi forbeholder os retten til at kræve returomkostninger svarende til det oprindeligt fakturerede beløb, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

Reklamationsret
Qimmiq yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Qimmiq indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Qimmiq returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Qimmiq
Bækkelundsvej 7
5892 Gudbjerg

Varereturnering foregår ved at købe returlabel her på siden via GLS – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Qimmiq har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.
Meddelelsen skal gives ved at udfylde kontaktformularen under Kontakt os, hvormed du bedes gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du finder kontaktformularen her.

Der er ikke fortrydelsesret på en special fremstillet vare.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.