Kontakt oplysninger

Qimmiq.dk
Rolighedsvej 25
5792 Årslev
CVR-nr. 39966832

+45 71 99 89 10
info@qimmiq.dk
www.qimmiq.dk

 

Pris og betaling
Qimmiq.dk modtager betaling via kortbetaling via ScanPay samt MobilePay. Alle beløb er i DKK. Danske Kroner og er inkl. moms. Handler du fra et ikke EU-lande (såsom Grønland og Norge) vises priserne i DKK. Danske Kroner ekskl. moms. Ved kortbetaling via ScanPay/MobilePay trækker vi først beløbet, når varerne er pakket og klar til afsendelse.

Qimmiq.dk tilbyder ligeledes Viabill som betalingsløsning. Alle beløb er i DKK. Danske Kroner og er inkl. moms. Handler du fra ikke et EU-lande (såsom Grønland og Norge) vises priserne i DKK. Danske Kroner ekskl. moms. Køb på webshoppen betales tilbage i mindre bidder direkte til ViaBill afhængig af aftalen du opretter. Qimmiq.dk kan ikke drages til ansvar for transaktioner i mellem kunde og Viabill. ViaBill påtager sig enhver risiko, der måtte være i forbindelse med de enkelte transaktioner. 

Købet er gældende når bekræftelse på bestilling er modtaget. Der tages forbehold for prisændringer, udsolgte varer, trykfejl, tastefejl og lignende. 

Levering 
Qimmiq.dk sørger for levering med PostNord (benævnt som fragtleverandør). Rettidig levering forudsætter dog at fragtleverandør overholder deres leveringstid. Forsinkelser kan forventes omkring højtider som jul og nytår, og andre helligedage. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtleverandør, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Qimmiq.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtleverandør. I tilfælde af decideret udeblevne leverancer, fremsender Qimmiq.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af fragtleverandørers målsætning om dag-til-dag levering, men kan forventes at være 4-5 dage.

Vi forbeholder os retten til at kræve returomkostninger svarende til det oprindeligt fakturerede beløb, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

PostNord afhenter ikke pakker lørdag og søndag. Varer der er bestilt fredag efter kl. 10.00 bliver afhentet af PostNord mandag.  

Særligt for levering til udlandet (inkl. Færøerne og Grønland)
Levering til Færøerne, Grønland, Sverige og andet udland sker med billigst mulige fragtleverandør, dette vil typisk være PostNord (benævnt som fragtleverandører). Forsendelse til Færøerne og Grønland sker som udgangspunkt med skib, og leveringstid kan derfor forventes at være op til 4 uger. Du vil altid få en email fra os, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Forsendelser på over 2 kg vil blive opkrævet som pakke, og vil blive takseret yderligere. Du bliver altid kontaktet før ordren sendes afsted, hvis din forsendelse vejer over 2 kg. 

*Gratis fragt til PostNord pakkeshop og pakkeboks inden for Danmarks grænser ved over 1299 kr. Dette omfatter ligeledes gratis fragt på forsendelse som brev på max. 2 kg til udlandet. Dette vil typisk være PostNord (benævnt som fragtleverandører). Gratis fragt er undtaget af varer som enten har en volume eller vægt der forudsætter at fragt opkræves. Du bliver altid kontaktet før ordren sendes afsted, hvis dette er tilfældet. 

Reklamationsret
Qimmiq.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Qimmiq.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Qimmiq.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Qimmiq.dk
Rolighedsvej 25
5792 Årslev

Tlf: +45 71998910

Varereturnering afholdes for egen omkostning. Pakken skal sendes direkte til vores lageradresse. Qimmiq.dk erstatter ikke bortkomne returpakker. 

Din returordre behandles hurtigst muligt. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen i postkassen på adressen. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og evt. kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå hvis varen ikke blev betalt med betalingskort eller MobilePay.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved tilbageføring på betalingskort. Skulle det ske ved bankoverførsel, har Qimmiq.dk brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den indenfor de 14 dage med vedlagt r Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Der er ikke fortrydelsesret på en special fremstillet varer, såsom MR Koppel seler og ManMat navneskilte. Der er ligeledes heller ikke returret på foderprodukter, snacks, loppemidler og lignende. Dette er grundet gældende regler fra veterinærstyrelsen og Lægemiddelstyrelsen. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dette gælder såsom væsentligt skadet emballage, prismærker revet af og gener af røg, parfume eller stærk lugt af hund ud over det normale. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, ej heller fjerne varemærke. Vurdere vi, at varen er brugt bliver du kontaktet herom. Her gælder også lugtgener, såsom parfume og tobak. Det er altid muligt at vælge at beholde varen, og dermed få sendt den retur. Hvis dit køb ligger over de 14 dage, kan vi desværre ikke udbetale pengene. 

Standard fortrydelses- og returformular

Denne formular udfyldes og returneres på papir med returvare.

Til:
Qimmiq.dk
Rolighedsvej 25
5792 Årslev
Tlf: + 45 71 99 89 10
E-mail: info@qimmiq.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale.

Nyhedsbrev og velkomstrabat

Ved tilmelding til vores Nyhedsbrev modtager du en velkomstmail med en rabatkode. Rabatkoden kan indløses ved kurven og giver 10% på dit samlet køb. Der givers ikke 10% på kickbikes, slæder, vogne, lamper, ved køb at varer på tilbud og ved køb af gavekort.

Jeg har fortrudt mit køb

Der er en fejl/defekt ved min vare (beskrives herunder)

Navn:

__
E-mail:

_
Ordrenummer:

Bestilt den:

__
Modtaget den:

Varens navn:

_

Hjælp os med at blive bedre. Angiv venligst årsagen til retur:

Varen er for lille

Varen er for stor 

Varen levede ikke op til forventningerne

Forkert vare leveret

Kvalitet og pris matcher ikke

Illustrationer var utilstrækkelige

Jeg bryder mig ikke om varen

Defekt vare

Ingen begrundelse

Fejlbeskrivelse:

Underskrift:

_ Dato:

_

Intern returkode (udfyldes af Qimmiq.dk)

 

Club Qimmiq

Hvordan fungerer Club Qimmiq point?

Du optjener point når du er logget ind på din kundekonto og shopper online på Qimmiq.dk.

Hos Qimmiq.dk optjener du 1 point for hver 1 kr. du handler for. Du optjener dog ikke point på tilbudsvare, ved brug af rabatkupon eller ved køb af gavekort. Ændringer kan træde i kraft uden varsel.

Når du har shoppet modtager du altid en e-mail hvor du kan se, hvor mange point du har optjent. Tjek altid pointene og kontakt os med det samme, hvis der er fejl. Bemærk, der kan gå op til 24 timer, før din pointsaldo opdateres efter et køb. Dine point er først synlige, når din ordre er faktureret.

Vi tager forbehold for tekniske fejl og force majeure. Ved mistanke om snyd eller misbrug, meldes du ud af Club Qimmiq uden varsel og dine point fratages.

Når du har optjent minimum 500 point kan du indløse dine point til en rabat. Du skal være logget ind på Club Qimmiq for at bruge dine point. Point kan ikke bruges til køb af gavekort eller bestillingsvarer.

Alle point er personlige og kan ikke overføres fra en profil til en anden. Heller ikke ved dødsfald.

Du kan altid følge med i din pointsaldo ved at logge ind på din profil, og se under Mine point.

Udløber mine point?
Dine point udløber 2 år efter du har optjent dem. Det er ikke muligt at få udbetalt overskydende point.

Point ved retur og ombytning?

Ønsker du at returnere eller ombytte en vare som er betalt helt eller delvist med point skal du oplyse dit fulde navn og ordrenummer per mail eller vedlægge information i din returvare. Dine optjente point for returvare trækkes fra dine point når din retur behandles. Shopper du noget andet i stedet, optjener du naturligvis nye point. Undlader du at vedlægge dine oplysninger ved returnering, kan det medføre, at vi inddrager dine point. Ved gentagne mangelfuld returnering meldes du ud af Club Qimmiq.

Byt og støt
Som medlem af Club Qimmiq får du 10% rabat på et nyt produkt i samme kategori, hvis du donerer dit brugte produkt. Produktet skal være uden skader, funktionsdygtigt og rengjort. Du står selv for at sende produktet til os. Det skal sendes direkte til vores lageradresse. Herfra søger vi for, at produktet enten bliver solgt på vores side eller går direkte til nogle af de mange firbenede venner som har allermest brug for det. Alle produkter solgt i Byt og støt går ubeskåret til dyr i nød.
Vi forbeholder os ret til at afvise et produkt, hvis det ikke falder under samme kategori, samt hvis vi vurdere, at det er for slidt, ikke funktionsdygtigt, ikke rengjort eller har stærk lugt af f.eks. røg. Du hæfter selv i forbindelse med at få sendt produktet retur.

Udstyr kan fremsendes én gang per halvår per Club Qimmiq medlem. Produktet skal falde under kategorien; halsbånd, liner og seler. Er du i tvivl, så tøv ikke med at kontakt os her.

Én forsendelse udløser en rabatkode på 10%, uafhængigt af antallet af produkter fremsendt. Vi forbeholder os retten til at afvise et produkt hvis vi vurdere, at det er for slidt, ikke funktionsdygtigt, ikke rengjort eller har stærk lugt af f.eks. røg. Ønsker du at få afvist udstyr retur sender vi det til dig uden omkostning.

Behandlingstid er op til 7 hverdage. Godkender vi ikke dit udstyr sender vi det retur til dig inden for 14 hverdage.

Godkendte produkter sælges på www.qimmiq.dk eller bliver doneret direkte til udvalgte organisationer som hjælper dyr i nød. Alle produkter solgt i Byt og støt går ubeskåret til dyr i nød. Vi offentliggøre vores donationer halvårligt på vores hjemmeside og på vores Facebook; Qimmiq.dk. Følg os på Facebook her.

Abonnement – QDeliBox

Gebyrer og Betaling

Gebyrer for brug af QDeliBox skal betales i henhold til den til enhver tid gældende prisliste, der er tilgængelig på hjemmesiden.

Betaling for abonnementet sker forud hver måned.

Brugeren skal udføre betalingen for abonnementet via de af Qimmiq tilbudte betalingsmidler på hjemmesiden. Brugeren forpligter sig til at underskrive de nødvendige dokumenter, og til ved hver betalingsdato at have tilstrækkelige midler til betaling tilgængelige via det valgte betalingsmiddel.

Tilpasninger og ændringer

Qimmiq forbeholder sig retten til at ændre gebyret og andre betingelser for QDeliBox. Ændringen skal meddeles til Brugeren senest tredive (30) dage inden ændringen træder i kraft. I tilfælde af sådanne ændringer er Brugeren berettiget til at opsige abonnementet med virkning fra den dag, hvor ændringen træder i kraft. Hvis Brugeren ikke opsiger abonnementet før ændringen træder i kraft, skal det betragtes som accept af ændringen. Ændringer, der er til åbenbar fordel for Brugeren, gælder med det samme uden opsigelsesret for Brugeren.

Opsigelse af abonnement

Opsigelse af QDeliBox kan ske 2 dage før udgangen af betalings-perioden på 1 måned fra seneste betaling. For at opsige sin aftale kan man gøre det via Min Konto eller ved at kontakte Qimmiq via info@qimmiq.dk