Betaling
Qimmiq.dk modtager betaling via kortbetaling via ScanPay samt MobilePay. Alle beløb er i DKK. Danske Kroner og er inkl. moms. Handler du fra et ikke EU-lande (såsom Grønland og Norge) vises priserne i DKK. Danske Kroner ekskl. moms. Ved kortbetaling via ScanPay/MobilePay trækker vi først beløbet, når varerne er pakket og klar til afsendelse.

Qimmiq.dk tilbyder ligeledes Viabill som betalingsløsning. Alle beløb er i DKK. Danske Kroner og er inkl. moms. Handler du fra ikke et EU-lande (såsom Grønland og Norge) vises priserne i DKK. Danske Kroner ekskl. moms. Køb på webshoppen betales tilbage i mindre bidder direkte til ViaBill afhængig af aftalen du opretter. Qimmiq.dk kan ikke drages til ansvar for transaktioner i mellem kunde og Viabill. ViaBill påtager sig enhver risiko, der måtte være i forbindelse med de enkelte transaktioner. 

Levering 
Qimmiq.dk sørger for levering med PostNord (benævnt som fragtleverandør). Rettidig levering forudsætter dog at fragtleverandør overholder deres leveringstid. Forsinkelser kan forventes omkring højtider som jul og nytår, og andre helligedage. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtleverandør, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Qimmiq.dk kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos fragtleverandør. I tilfælde af decideret udeblevne leverancer, fremsender Qimmiq.dk naturligvis en ny leverance uden beregning. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af fragtleverandørers målsætning om dag-til-dag levering, men kan forventes at være 4-5 dage.

Vi forbeholder os retten til at kræve returomkostninger svarende til det oprindeligt fakturerede beløb, såfremt pakken bliver uafhentet, eller hvis modtagelsen af pakken nægtes. Disse omkostninger ved returfragten vil vi således fratrække ved en kreditering af ordren.

PostNord afhenter ikke pakker lørdag og søndag. Varer der er bestilt fredag efter kl. 10.00 bliver afhentet af PostNord mandag.  

Særligt for levering til udlandet (inkl. Færøerne og Grønland)
Levering til Færøerne, Grønland, Sverige og andet udland sker med billigst mulige fragtleverandør, dette vil typisk være PostNord (benævnt som fragtleverandører). Forsendelse til Færøerne og Grønland sker som udgangspunkt med skib, og leveringstid kan derfor forventes at være op til 4 uger. Du vil altid få en email fra os, når din ordre er afsendt fra os, der indeholder informationer, så du kan spore din pakke. Forsendelser på over 2 kg vil blive opkrævet som pakke, og vil blive takseret yderligere. Du bliver altid kontaktet før ordren sendes afsted, hvis din forsendelse vejer over 2 kg. 

*Gratis fragt til PostNord pakkeshop og pakkeboks inden for Danmarks grænser ved over 1299 kr. Dette omfatter ligeledes gratis fragt på forsendelse som brev på max. 2 kg til udlandet. Dette vil typisk være PostNord (benævnt som fragtleverandører). Gratis fragt er undtaget af varer som enten har en volume eller vægt der forudsætter at fragt opkræves. Du bliver altid kontaktet før ordren sendes afsted, hvis dette er tilfældet. 

Reklamationsret
Qimmiq.dk yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Qimmiq.dk indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder Qimmiq.dk returneringsomkostninger i rimeligt omfang.

Reklamation og varereturnering
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:
Qimmiq.dk
Rolighedsvej 25
5792 Årslev

Tlf: +45 71998910

Varereturnering afholdes for egen omkostning. Pakken skal sendes direkte til vores lageradresse. Qimmiq.dk erstatter ikke bortkomne returpakker. 

Din returordre behandles hurtigst muligt. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen i postkassen på adressen. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og evt. kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå hvis varen ikke blev betalt med betalingskort eller MobilePay.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved tilbageføring på betalingskort. Skulle det ske ved bankoverførsel, har Qimmiq.dk brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den indenfor de 14 dage. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Der er ikke fortrydelsesret på en special fremstillet varer, såsom MR Koppel seler og ManMat navneskilte. Der er ligeledes heller ikke returret på foderprodukter, snacks, loppemidler og lignende. Dette er grundet gældende regler fra veterinærstyrelsen og Lægemiddelstyrelsen. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Dette gælder såsom væsentligt skadet emballage, prismærker revet af og gener af røg, parfume eller stærk lugt af hund ud over det normale. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug, ej heller fjerne varemærke. Vurdere vi, at varen er brugt bliver du kontaktet herom. Her gælder også lugtgener, såsom parfume og tobak. Det er altid muligt at vælge at beholde varen, og dermed få sendt den retur. Hvis dit køb ligger over de 14 dage, kan vi desværre ikke udbetale pengene.